Background Image
  • Frequently Asked Questions

  • 1
  • Wat is chroomallergie?

    Chroomallergie

    Om leder te looien wordt chroom gebruikt, sommige mensen zijn daar allergisch aan, zij krijgen daar uitslag van. Hen wordt dan door de huidspecialist aangeraden om chroomvrije schoenen te dragen.

  • Wat zijn chroomvrije schoenen?

    Chroomvrije schoenen

    Bij chroomvrije schoenen wordt geen leer gebruikt dat gelooid is met de looistof  'Chroom'. Landen die tegenwoordig bekend zijn om hun lederlooierijen zijn o.a: Italië, Spanje, Engeland, Frankrijk, Turkije, Marokko, India en Pakistan. China is een grote opkomende producent. In landen als India, Pakistan en China wordt onder zeer bedenkelijke condities gewerkt waar het milieu en de arbeidskrachten zeer onder lijden. In Europa worden de looierijen zeer streng gecontroleerd op onder meer milieueisen, wat wel een duurder product tot gevolg heeft. Onze merken chroomvrije schoenen zijn vervaardigd in Europa wat garantie geeft op chroomvrije schoenen... Opgelet! Vaak krijgen schoenen die een chroomvriie binnenvoering hebben het label "chroomvrij" het buitenleder is echter wel gewoon bewerkt, dus altijd goed nakijken dat bijvoorbeeld alle riempjes en banden gevoerd zijn zodat zij de huid niet raken.

  • Heb ik een maat groter nu ik steunzolen heb?

    Heb ik een maat groter nu ik steunzolen heb?

    Ah nee! Als je schoenen koopt die geschikt zijn voor steunzolen wil dit zeggen dat de binnenzool eruit kan, dus dan vervang je die zool door de jouwe en die kan wel wat dikker zijn of ergens wat hoger maar dit zou geen maat verschil mogen geven.

  • Hoe moet ik mijn schoenen onderhouden?

    Hoe moet ik mijn schoenen onderhouden?

    Dit is eigenlijk zeer simpel, 2 gouden regels: voeding en bescherming Eerst voeden met een crème of gel: als je het maar niet moet opblinken ( ik vind niet dat schoenen moeten blinken ons moe wel) Daarna inspuiten (beschermen) tegen de regen.

  • Kan ik online shoppen bij Modena schoenmode?

    Dat kan, ook al hebben we geen echte webshop er is steeds de mogelijkheid om bij ons te bestellen. Via het contact formulier of mail kan u ons steeds bereiken en dezelfde dag weet u of het artikel nog voorradig is en hoe het tot bij u kan geraken. Onze key-business blijft natuurlijk de persoonlijke service in één van onze vestigingen waar we nog een ruimer aanbod hebben en waar u gerust de verschillende modellen kunt passen en bekijken. Aanvullend bieden wij dus ook online-shopping aan voor klanten die toch dat schoentje of handtas willen, maar niet tot bij ons geraken.De details omtrent het afhandelen van de bestelling worden u dan via mail doorgestuurd.

  • Waar kan ik mijn pakje laten leveren en binnen welke termijn?

    wij leveren via een Kiala afhaalpunt, daar kan je zelf je pakje afhalen wanneer het jou past.

    Zoek mijn Kiala punt:  https://www.kiala.be/benl/zoek-kialapunt

    De verzendkost binnen België komt op €4,50, voor Nederland is dit €7,50.

    wanneer jou bestelling in het Kiala afhaalpunt aangekomen is, zal je door Kiala via e-mail verwittigd worden. De maximale levertermijn voor een Kiala afhaalpunt binnen België bedraagt 7 werkdagen, voor Nederland is dit 9 werkdagen.

  • Hoe plaats ik een bestelling op de website?

    Stuur ons een mail (of vul het contactformulier in) met de artikel(s) van je keuze, je maat en je adres.

    We kijken na of het artikel nog in voorraad is en zoeken het dichtstbijzijnde Kiala afhaalpunt voor jou op.

    We zullen steeds zo snel mogelijk antwoorden, we proberen om steeds binnen 24 uur te reageren (behalve als dat op een zondag valt).

    Als het artikel nog in voorraad is geven we onze rekeningnummer door en eens we de betaling ontvangen hebben worden de goederen verstuurd.

  • Hoe retourneer ik en binnen welke termijn kan ik retourneren?

    Je kan de bestelling tot 14 dagen na ontvangst kosteloos terugbrengen in één van onze filialen. Neem dan zeker bijgevoegde verzendnota mee naar de winkel. In de winkel kan je zelf kiezen voor omruiling of terugbetaling (terugbetaling gebeurt via overschrijving en kan enkel voor online gekochte goederen). Of je kiest ervoor om de goederen terug te sturen naar onderstaand adres, dit kan via Kiala of met Bpost, bij het terugzenden van een product liggen de gehele verzendkosten bij de consument zelf.

    retouradres: modena schoenmode t.a.v. Elke Aerts, kerkstraat 61  3920 Lommel; ons Kiala punt: carrefour market alma, kloosterstraat Lommel, t.a.v. Elke Aerts 

    om de retour snel te kunnen afhandelen, dient jou terugzending volgende zaken te bevatten: de artikelen die je wil retourneren (ongedragen en in oorspronkelijke staat). Het ingevuld retourformulier dat steeds in het pakket zit dat je van ons ontvangen hebt.

    Zullen in geen geval teruggenomen worden: gedragen schoenen of lederwaren,  schoenen met (licht) beschadigde zolen,  schoenen zonder oorspronkelijke verpakking,  schoenen waarvan toebehoren zoals veters, zolen, hieltjes, extra zakjes ontbreken

     

     

  • 1